صورتحساب رد شده با صورتحساب یا فاکتور باطل شده در سامانه مودیان چه تفاوتی دارد؟ نکات صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی
صورتحساب رد شده با صورتحساب یا فاکتور باطل شده تفاوت های مهمی باهم دارند که به نکات مهم آن ها می پردازیم :
صورتحساب رد شده : صورتحساب رد شده به صورتحسابی اطلاق میشود که خریدار آن را در کارپوشه خود رد کرده است. خریدار میتواند به دلایل مختلف، مانند اشتباه یا عدم اعتبار، صورتحساب را رد کند.
اطلاعات نادرست در صورتحساب (مثل مبلغ یا نوع کالا یا خدمات)
صورتحسابی که بدون رضایت خریدار صادر شده باشد
عدم دریافت کالا یا خدمات
این صورتحساب برای خریدار اعتبار ارزش افزوده ندارد.
فروشنده باید بدهی ارزش افزوده را پرداخت کند، مگر اینکه صورتحساب اصلاح شده صادر کند یا آن را باطل کند.
فروشنده موظف است دلایل رد را بررسی کند و در صورت نیاز، فاکتور اصلاحی یا ابطالی انجام دهد.
صورتحساب باطل شده: صورتحساب باطل شده، صورتحسابی است که فروشنده آن را در سامانه مودیان لغو کرده است. این اتفاق عموماً زمانی میافتد که فروشنده متوجه خطا در اطلاعات صورتحساب میشود.
اشتباه در شناسه کالا یا کد اقتصادی خریدار
نادرستی اطلاعات صورتحساب (مثل مبلغ یا تاریخ)
لغو معامله قبل از تحویل کالا یا خدمات
توافق دو طرف برای صدور صورتحساب جدید
صورتحساب مرجع از اعتبار ساقط می شود.
فروشنده باید یک صورتحساب الکترونیکی جدید صادر و ارسال کند.
اطلاعات صورتحساب الکترونیکی باطل شده در سامانه باقی میماند اما بهعنوان فاکتور باطل شده