چرا پس از صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی و ثبت در سامانه مودیان، صورتحساب درکارپوشه فروشنده و خریدار قابل رویت نیست؟ دلیل عدم بارگذاری صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان چیست؟
گرفتن کد مرجع یا به طور دقیق reference number دلیل بر صحیح بودن صورتحساب الکترونیکی و درج آن در کارپوشه برای فروشنده و خریدار نیست. مودی پس از صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان میبایست reference number و یا uid صورتحساب الکترونیکی ارسالی را استعلام بگیرد. پاسخ استعلام میتواند دارای 4 وضعیت باشد.
Success به معنای درج صورتحساب الکترونیکی در کارپوشه است.
in_progress به معنای اینکه صورتحساب الکترونیکی در حال بررسی است.
NOT_FOUND به معنای اینکه صورتحساب الکترونیکی در حال بررسی است.
صورتحساب دارای وضعیت failed یعنی قواعد مربوط به صدور و اسال صورتحساب الکترونیکی را رعایت نکرده است. در صورت failed شدن صورتحساب در فیلد data پاسخ استعلام، شرح خطاها بازگردانده میشود. در این صورت مودی میبایست پس از رفع خطاهای موجود، مجددا نسبت به ثبت صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان اقدام نماید.