اگر مودی گروه اول صورتحساب خود را به سامانه مودیان ارسال نکند، چه تکلیفی دارد؟ (رابطه سامانه مودیان و معاملات فصلی)
طبق قوانین فعلی، اولویت اصلی با ارسال صورتحساب در سامانه مودیان است. اما اگر مودی (بهویژه مشاغل گروه اول) به هر دلیلی موفق به ارسال صورتحساب الکترونیکی نشده باشد، برای جلوگیری از جرایم سنگینتر، باید به تکلیف جایگزین عمل کند:
تکلیف قانونی:
مودیانی که صورتحسابهای خود را در سامانه مودیان ثبت نکردهاند، موظفند طبق روال سابق، اطلاعات این معاملات را در سامانه معاملات فصلی (ماده ۱۶۹) ثبت کنند.
مهلت ارسال:
مهلت ارسال این گزارشها حداکثر ۴۵ روز (یک ماه و نیم) پس از پایان هر فصل است. عدم ارسال در این مهلت، منجر به جریمه غیرقابل بخشش خواهد شد.
نکات بسیار مهم:
منابع آموزشی پیشنهادی:
آیا می توان صورتحساب الکترونیکی که در سامانه مودیان در وضعیت در انتظار واکنش قرار دارد را اصلاح کرد؟