خانه / لیست سوالات /

در صورتی که شرکت برای کارمند خود بلیط هواپیما تهیه نماید، نحوه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی چگونه است؟

سوال:

در صورتی که شرکت برای کارمند خود بلیط هواپیما تهیه نماید، نحوه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی چگونه است؟

جواب:

با توجه به اختیاری بودن ثبت فیلد شماره اقتصادی خریدار، در صورت درخواست شرکت و بهره‌ مندی از اعتبار مالیاتی، میبایست شماره اقتصادی خریدار در صورتحساب درج شود. لازم به ذکر است که شماره اقتصادی درج شده در صورتحساب الکترونیکی ( بلیط هواپیما ) الزاما کد ملی مسافر نیست. جزییات بیشتر در سند "دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی"‌ در ‌درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی ‌‌intamedia.ir‌ بخش پایانه ‌های فروشگاهی و سامانه مودیان‌، گزینه آیین‌ نامه ‌ها و دستورالعمل‌ ها و نرم‌ افزار های مرتبط قابل بهره‌ برداری میباشد.

در این مقاله آموزشی از لیمو | لیموتکس با نحوه صدور صورتحساب الکترونیکی برای آژانس‌های مسافرتی، استفاده از الگوی هواپیما و نکات قانونی و عملیاتی برای صدور فاکتور آشنا شوید.

ارسال رایگان پلن های اقتصادی و بصرفه

آخرین سوالات:

باسلام. برای فاکتور اصلی/اصلاحی/برگشت از فروش در تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ ثبت شده مهلت ارسال فاکتور ابطالی در سامانه مودیان چند روزه ؟


روش صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی توسط شرکت معتمد با کلید‏ مودی چگونه‏ است؟


مرکز میانی چیست و مراکز میانی فعال در زیرساخت کلید عمومی‌ کشور کدامند؟


روش ارسال صورتحساب الکترونیکی توسط شرکت معتمد با کلید شرکت معتمد چگونه است؟


منظور از صورتحساب مرجع چیست؟


معنی خطای 00007 : فیلد «الگوی صورتحساب» خالی است. در زمان ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان چیست؟


گزینه" نمایش صورتحساب صحیح" در کارپوشه سامانه مودیان نمایانگر چیست ؟


تفاوت بین صورتحساب الکترونیکی نوع اول با نوع دوم چیست؟


صفر تا صد صدور صورتحساب الکترونیکی نوع اول و دوم پارت اول
صفر تا صد صدور صورتحساب الکترونیکی نوع اول و دوم پارت دوم
صفر تا صد صدور صورتحساب الکترونیکی نوع اول و دوم پارت سوم
صفر تا صد صدور صورتحساب الکترونیکی نوع اول و دوم پارت چهارم
صفر تا صد صدور صورتحساب الکترونیکی نوع اول و دوم پارت پنجم
صفر تا صد صدور صورتحساب الکترونیکی نوع اول و دوم پارت شش و آخر