تفاوت وضعیت عدم امکان واکنش و وضعیت عدم نیاز به واکنش در صورتحساب های الکترونیکی جیست؟
عدم امکان واکنش در صورتحساب های الکترونیکی سامانه مودیان به وضعیتی گفته می شود که در آن دریافت کننده خدمت یا خریدار به دلایل مختلف قادر به تایید یا رد صورتحساب صادره توسط فروشنده نیست.
نکته 1 : صورتحساب برای خریدار نه به عنوان خرید محسوب میشود و نه اعتبار ارزش افزودهای برای او ایجاد میگردد.
نکته 2 : فروشنده موظف است برای حل این مشکل اقدام کند.
نکته 3 : خریدار فعال اقتصادی است ولی شرایط لازم برای واکنش را ندارد.
نکته 4 : صورتحساب الکترونیکی در انتظار واکنش پس از 30 روز به صورت سیستمی تایید میشود، اما در وضعیت عدم امکان واکنش، این فرآیند اعمال نمیشود.
نکته 5 : صورتحساب الکترونیکی در وضعیت عدم امکان واکنش برای خریدار اعتبار مالیاتی ایجاد نمیکنند، اما فروشنده موظف به پرداخت ارزش افزوده است.
نکته 6 : امکان ابطال صورتحساب الکترونیکی وجود دارد.
نکته 7 : وضعیت عدم امکان واکنش در صورتحساب الکترونیکی ممکن است به دلیل وجود مشکلاتی در اطلاعات خریدار ، وضعیت پرونده مالیاتی و یا کار پوشه به وجود بیاید.
عدم نیاز به واکنش در صورتحساب های الکترونیکی سامانه مودیان به وضعیتی گفته می شود که در آن ها لازم نیست که دریافت کننده خدمت یا خریدار صورتحساب را تایید یا رد صورتحساب کند و پردازش صورتحساب بدون نیاز به واکنش خریدار انجام خواهد شد.
نکته 1 : نیازی به تایید یا رد خریدار وجود ندارد.
نکته 2 : صورتحساب الکترونیکی دارای وضعیت عدم نیاز به واکنش برای خریدار اعتبار مالیاتی ایجاد نمیکنند.
نکته 3 : امکان اصلاح با صورتحساب ارجاعی وجود دارد.
نکته 4 :در صورتحساب الکترونیکی با وضعیت عدم نیاز به واکنش مشکلی در اطلاعات خریدار وجود ندارد و سامانه مودیان آن را مشخص میکند.
راهنمای تصویری از لیمو | لیموتکس، تمام واکنشها و اقدامات لازم بعد از ارسال صورتحساب