نحوه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی ارجاعی (اصلاحی ، برگشت از فروش و ابطالی)
قبل از الکترونیکی شدن صورتحساب ها صورتحساب اصلاحی معمول نبود و معمولاً صورتحساب قبلی ابطال و یک صورتحساب جدید صادر میشد. دلیل این مشکل، کمبود گزینههای اصلاح در صورتحسابهای کاغذی بود. اما حالا که صورتحسابها به صورت الکترونیکی درآمدهاند و میتوان آنها را با شماره مالیاتی خاص پیگیری کرد، صدور صورتحساب اصلاحی ممکن شده است. با این حال، همه موارد قابل اصلاح نیستند. اطلاعات اصلی مانند نام خریدار و شناسه کالا یا خدمت قابل تغییر نیستند.
بعد از ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان مالیاتی (موفق) و ثبت شماره منحصر به فرد مالیاتی 22 رقمی در سامانه مودیان، امکان ویرایش و حذف آن وجود ندارد.
در واقع لازم است مودی آن را ابطال کرده و صورتحساب جدید صادر و ارسال کند و یا بعد از واکنش خریدار، صورتحساب اصلاحی و برگشت از فروش ارسال کند.
موضوع های صورتحساب الکترونیکی
موضوعهای اصلی صورتحساب الکترونیکی شامل صورتحساب اولیه، اصلاحی، ابطالی و برگشت از فروش است. اولین فاکتوری که به خریدار ارسال میشود، صورتحساب الکترونیکی اولیه نام دارد. فاکتورهای ابطالی، اصلاحی و برگشت از فروش به عنوان صورتحسابهای ارجاعی شناخته میشوند. این صورتحسابها مانند صورتحساب اصلی، یک شناسه مالیاتی 22 رقمی دارند و باید به کارپوشه ارسال شوند. برای تغییر تاریخ، باید صورتحساب اولیه را ابطال کرده و یک صورتحساب جدید ارسال کنید. همچنین برای تغییر شناسه کالا یا خدمت، صورتحساب اصلی باید ابطال و یک صورتحساب جدید با تاریخ 12 روز قبل ارسال شود. اگر فاکتور اصلاحی ارسال شده و هنوز تأیید نشده است، باید فاکتور اصلی را ابطال کنید تا فاکتورهای اصلاحی نیز ابطال شوند.
نکات صدور و ارسال صورتحساب اصلاحی در سامانه مودیان
در صورتی که مودی بخواهد تعداد یا مبلغ مربوط به شناسه های کالا/خدمت صورتحساب الکترونیکی را تغییر دهد باید صورتحساب جدید که حاوی شماره منحصر بفرد مالیاتی صورتحساب مرجع (اصلی یا اولیه ) است را صادر و به سامانه مودیان ارسال نماید. در صورتحساب اصلاحی، کلیه اطلاعات صورتحساب الکترونیکی مرجع (همان فاکتوری که می خواهید اصلاحش کنید) به همراه اصلاحات آن درج می گردد. این صورتحساب در صورتی که از نوع اول باشد، همانند صورتحساب اصلی نیازمند تایید خریدار بوده و در غیر این صورت نیازی به تایید ندارد.
اگر بعد از صدور و ثبت صورتحساب فروش، نیاز به تغییر اطلاعات جزئی صورتحساب باشد، صادرکننده باید یک صورتحساب جدید اصلاحی ایجاد کند. این صورتحساب باید با نوع و الگوی صورتحساب اصلی مطابقت داشته باشد و شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع را شامل شود.
نکات مهم درباره صورتحساب الکترونیکی اصلاحی عبارتند از:
1- موارد غیر قابل تغییر : اطلاعات مربوط به خریدار، شناسه کالا یا خدمت و نرخ مالیات بر ارزش افزوده قابل تغییر نیستند. برای اصلاح این اطلاعات، باید صورتحساب مرجع باطل و یک صورتحساب جدید صادر شود.
برای تغییر اطلاعات خریدار، باید صورتحساب الکترونیکی را ابطال کرده و اطلاعات را ویرایش کنید و پس از آن یک صورتحساب جدید ارسال کنید.
کد شعبه خریدار و فروشنده جزو اصلاحات نیست و باید صورتحساب جدیدی ایجاد شود.
در صورت تغییر روش تسویه یا مبلغ، میتوانید یک صورتحساب اصلاحی ایجاد کنید.
اگر حد مجاز عبور کرده باشید، خریدار نمیتواند صورتحساب را تأیید کند. پس از رفع خطا، اقدام به ایجاد صورتحساب اصلاحی بدون تغییر کنید تا خریدار بتواند از اعتبار خود استفاده کند.
بیشتر بخوانید : نکات مدیریت قوانین حد مجاز ماده 6 سامانه مودیان مالیاتی و عدول و عدم عدول از آن
2- برای اصلاح تعداد یا مقدار هر کالا یا خدمت:
- الف- در صورت افزایش، صادرکننده میتواند هم صورتحساب جدید اصلی و هم صورتحساب اصلاحی صادر کند. اما نمیتوان شناسه کالا یا خدمت جدیدی به صورتحساب اصلاحی اضافه کرد.
- ب- در صورت کاهش، علاوه بر امکان صدور صورتحساب برگشت از فروش، صورتحساب اصلاحی نیز میتواند صادر شود، اما این فقط در صورتی است که تعداد یا مقدار در صورتحساب اصلی اشتباه ثبت شده باشد.
3 - صدور صورتحساب اصلاحی بر روی صورتحساب اصلاحی دیگر
صدور صورتحساب اصلاحی بر روی صورتحساب اصلاحی دیگر با رعایت شرایط موجود امکانپذیر است. آخرین صورتحساب اصلاحی که تأیید شده باشد به عنوان صورتحساب مرجع در نظر گرفته میشود.
4- اگر صورتحساب مرجع خود یک صورتحساب اصلاحی یا برگشت از فروش باشد
اگر صورتحساب مرجع خود یک صورتحساب اصلاحی یا برگشت از فروش باشد، برای صدور صورتحساب اصلاحی یا برگشت از فروش، باید در یکی از وضعیتهای تأیید شده ،تأیید سیستمی یا عدم نیاز به واکنش باشد.
تاریخ و زمان صورتحساب اصلاحی، ابطالی یا برگشت از فروش باید بعد از تاریخ صدور صورتحساب اصلی باشد.
مهلت ابطال فاکتور در سامانه مودیان محدودیت زمانی ندارد اما تاریخ آن باید 12 روز گذشته باشد و تأثیر مالیاتی آن در فصل فعلی محاسبه میشود.
توصیه میشود فاکتورهای ابطالی و اصلاحی را در فصل مربوطه ارسال کنید، زیرا تاریخ ارسال به کارپوشه برای اظهارنامه فصل مهم است.
بیشتر بخوانید : آموزش ثبت و نکات اظهارنامه مالیات بر ارزش افروده و تکمیل اظهارنامه
رعایت بازههای زمانی مجاز برای صدور صورتحساب اصلاحی، ابطالی یا برگشت از فروش که از سوی سازمان اعلام شده، الزامی است. این بازه در حال حاضر 12 روز قبل است. در صورتحساب الکترونیکی که مرجع آن در هر وضعیت باشد، میتوان صورتحساب ابطالی صادر کرد.
صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی اصلاحی در سامانه لیمو
عکس 1 :
به صفحه لیست صورتحساب ها رفته بر روی آیکون نمایش داده شده کلیک نمایید تا به عکس 2 انتقال پیدا کنید
عکس 2 نسبت به انتخاب نوع ویرایش مورد نظر طبق عکس نمایش داده شده و سپس نسبت به تکمیل ردیف های صورتحساب اقدام نمایید . در انتها نمایش و ارسال صورتحساب همانند صورتحساب اصلی
نکات صورتحساب ابطالی در سامانه مودیان
چنانچه پس از صدور صورتحساب اصلی، اصلاحی، برگشت از فروش شرط/شروط زیر برقرارباشد، صادرکننده صورتحساب الکترونیکی میبایست صورتحساب ابطالی که از نظر نوع و الگوی صورتحساب مطابق صورتحساب مرجع بوده و حاوی شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع است را صادر و در سامانه مودیان ثبت نماید؛
1 - تغییر اقلام اطلاعاتی مربوط به خریدار.
2 - بازگشت تمام اقلام موجود در صورتحساب مرجع.
3 - احراز عدم تحقق معامله بر اساس اسناد و مدارک مثبته.
4 - اشتباه در ثبت تاریخ معامله.
لازم به ذکر است، در صورتحساب الکترونیکی ابطالی نوع و الگوی صورتحساب، اقلام اطلاعاتی مربوط به خریدار کلیه اقلام اطلاعاتی مربوط به کالا/خدمت موجود در بدنه صورتحساب، از صورتحساب مرجع واکشی شده و لزومی به درج آنها در فایل جیسون صورتحساب ابطالی نمیباشد.
توجه به نکات زیر در مورد صورتحساب الکترونیکی ابطالی ضروری است:
1 - روی صورتحساب "مرجع با هر وضعیت" ویا "ارجاعی با وضعیت درانتظار واکنش" میتوان صورتحساب ابطالی صادر نمود. لازم به ذکر است:
a. امکان صدور صورتحساب ابطالی روی صورتحساب مرجع در صورتی میسر است که صورتحساب ارجاعی آن در وضعیت در انتظار واکنش/رد شده باشد.
b. چنانچه صورتحساب ارجاعی در وضعیت تایید شده باشد، صورتحساب مرجع آن ابطالی محسوب شده و از آن نمی توان مجددا به عنوان صورتحساب مرجع استفاده نمود.
2- امکان استفاده از صورتحساب الکترونیکی ابطالی به عنوان صورتحساب مرجع وجود ندارد.
3- در صورتیکه صورتحساب مرجع از طریق صورتحساب ابطالی باطل شود، صورتحسابهای اصلاحی /برگشت از فروش تایید نشده آن در صورت وجود باطل میشوند
در سامانه مودیان مالیاتی این امکان وجود ندارد که پس از تایید صورتحساب فروش و صورتحساب اصلاحی، مؤدی بتواند آن را حذف کند. اگر بنا به دلیلی مؤدی بخواهد صورتحسابی را حذف کند، باید آن را ابطال نماید. مواردی که باعث می شود نیاز شود تا صورتحساب اصلی یا صورتحساب اصلاحی را ابطال کرد، می تواند شامل اقلام اطلاعاتی اصلی مربوط به خریدار مانند:
-
شماره اقتصادی
-
شناسه کالا یا خدمت
-
و تاریخ صدور صورتحساب
باشد و بر اساس اسناد و مدارک مثبته عدم تحقق معامله احراز گردد، فروشنده نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی ابطالی حاوی شماره منحصر بفرد مالیاتی صورتحساب مرجع و ارسال آن به سامانه مودیان اقدام می نماید. در صورت انجام این مراحل توسط مودی مالیاتی صورتحساب الکترونیکی مرجع در سامانه مودیان، ابطالی محسوب می گردد.
نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد پس از ابطال صورتحساب الکترونیکی، امکان صدور صورتحساب اصلاحی برای آن صورتحساب وجود ندارد. شرط ابطال صورتحساب الکترونیکی، عدم استفاده از آن در امور تجاری و پرونده مالیاتی می باشد.
برای صدور صورتحساب ابطالی در سامانه لیمو مانند تصاویر زیر عمل نمایید
بر روی گزینه 1 مشخص شده در تصویر کلیک نمایید.
در صورتحساب جدید ایجاد شده کلیه اطلاعات صورتحساب مرجع وجود خواهد داشت، مطابق عکس گزینه ابطالی را در فیلد موضوع صورتحساب انتخاب نمایید.
نکات صورتحساب برگشت از فروش در سامانه مودیان
چنانچه پس از صدور صورتحساب الکترونیکی اصلی/ اصلاحی بخشی از کالا/خدمت کاهش یافته باشد، فروشنده نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی برگشت از فروش اقدام می نماید.
صادرکننده صورتحساب الکترونیکی می بایست صورتحساب برگشت از فروش که از نظر نوع و الگوی صورتحساب مطابق صورتحساب اصلی مرجع و حاوی شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع بوده و شامل اقلام کالا/خدمت فروخته شده منهای اقلام برگشتی است را در صورتحساب درج و در سامانه مودیان ثبت نماید.
1 اقلام اطلاعاتی مربوط به خریدار غیر قابل اصلاح می باشد.
2 تعداد/ مقدار یا ردیف کالا/خدمت می بایست نسبت به صورتحساب مرجع کاهش یافته باشد.
3 نرخ مالیات بر ارزش افزوده غیر قابل اصلاح می باشد.
4 در صورتی که تماما اقلام کالا/خدمت برگشت داده شده باشد می بایست صورتحساب ابطالی صادر شود.
5 مبالغ مربوط به کالا/خدمت در صورتحساب برگشت از فروش نسبت به صورتحساب اصلی نمی تواند تغییر یابد
لازم به ذکر است مؤدیان مالیاتی باید طی مدت 30 روز از تاریخ درج صورتحساب الکترونیکی به کارپوشه خودشان مراجعه و نسبت به اعلام پذیرش یا عدم پذیرش این صورتحساب ها اقدام کنند. در غیر این صورت بعد از زمان مذکور تأیید سیستمی خواهد شد و بمنزله تایید می باشد.
خلاصه نکات مربوط به صدور و ارسال صورتحساب اصلاحی، برگشت از فروش و یا ابطالی
صورتحساب الکترونیکی ارسال شده را نمی توانید حذف یا ویرایش کنید. باید یک صورتحساب الکترونیکی جدید با عنوان های ابطالی، اصلاحی و یا برگشت از فروش ایجاد و ارسال کنید.
کد مرجع که همان شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع (صورتحساب اصلی که قرار است اصلاح یا باطل شود) است را در فیلد شماره مالیاتی صورتحساب مرجع صورتحساب جدید قرار دهید. این مورد اگر در نرم افزار واسط سامانه مودیان لیمو ایجاد شده باشد به صورت خودکار اضافه میشود.
سریال داخلی صورتحساب به صورت خودکار تولید میشود از تغییر آن خودداری کنید.
در زمان صدور و ارسال صورتحساب اصلاحی تاریخ را نمی توانید به قبل تر ببرید. اما تاریخ بعد ایرادی ندارد.
وقتی صورتحساب اصلاحی می زنید می توانید مبلغ و تاریخ رو جلوتر ببرید و قبلی که اصلی بوده باطل می شود. همچنین در محاسبات کارپوشه منظور نمی شودو مبالغ اصلی، اصلاحی، برگشت از فروش محاسبه می شود.
صدور و ارسال صورتحساب اصلاحی و برگشت از فروش، صورتحساب مرجع را باطل کرده و خود اصلی به حساب می آید.
ایجاد صورتحساب اصلاحی، ابطالی و برگشت از فروش در نرم افزار واسط رایگان سامانه مودیان لیمو Limotx.ir
برای صدور و ارسال صورتحساب اصلاحی، ابطالی و برگشت از فروش در نرم افزار واسط مالیاتی سامانه لیمو لازم است، شناسه منحصر بفرد مالیاتی صورتحسابی که در نظر دارید داشته باشید.
ثبت صورتحساب جدید می کنید. فیلدهای صورتحساب را تکمیل کنید. موضوع صورتحساب را اصلاحی، ابطالی و یا برگشت از فروش بسته به نیاز انتخاب کنید.
در بخش شماره منحصر به فرد مالیاتی مرجع، کد 22 رقمی فاکتور مد نظر را قرار دهید. در آپدیت آخر شما می توانید با فشردن آیکن برای ابطالی یا اصلاحی، فاکتور مورد نظر را به راحتی ابطال کنید. یک صورتحساب ابطالی از آن فاکتور باز شده و این اطلاعات درون آن قرار دارد. فقط کافیست آن را پر کرده و ارسال کنید.
شناسه کالا، قیمت و باقی موارد را مانند فاکتور مرجع کامل کنید. در نظر داشته باشید برای صورتحساب ابطالی موارد شماره منحصر به فرد مالیاتی، شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع، تاریخ و زمان صدور صورتحساب (میلادی)، شماره اقتصادی فروشنده اجباری هستند.
اما برای صورتحساب اصلاحی و برگشت از فروش شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع، به علاوه کلیه اقلام اطلاعاتی صورتحساب مرجع اجباری است. توجه کنید که موارد:
شماره اقتصادی خریدار
شناسه ملی/شماره ملی/شناسه مشارکت مدنی/کد فراگیر اتباع غیر ایرانی خریدلر
شناسه کالا یا خدمت
قابل ویرایش نیستند.
بعد از بررسی اطلاعات به سامانه مودیان ارسال کنید.
ویژگی های سامانه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی لیمو
صدور و ارسال صورتحساب های الکترونیکی مالیاتی توسط مودی و به صورت مستقیم
حذف شرکت های معتمد مالیاتی از چرخه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی
امکان ارسال 24 ساعته 7 روز هفته صورتحساب
پشتیبانی رایگان 7 روز هفته
نگهداری کلیه اطلاعات مودی و صورتحساب ها در فضای ابری با امنیت بالا و دسترسی آنی
امکان اصلاح، ویرایش یا حذف فاکتور های دارای خطا بدون کسر شارژ و تست رایگان
امکان ایجاد بی نهایت مودی و مشتری برای هر کاربر
رمزگزاری اطلاعات ارسالی بر اساس بخشنامه صدور صورتحساب الکترونیکی
صدور و ارسال صورتحساب ابطالی و اصلاحی در سامانه لیمو
برای ایجاد صورتحساب اصلاحی، ابطالی و برگشت از فروش در نرم افزار واسط رایگان سامانه مودیان لیمو می توانید از لیست صورتحساب، عملیات در صورتحساب، از بخش مورد نظر آن اقدام کنید.
صورتحساب ابطالی
با فشردن بخش ابطالی، یک صورتحساب جدید با شماره مرجع صورتحساب اصلی به همراه سریال جدیدی که تعریف کرده بوده اید برای شما ساخته می شود.
همانطور که می دانید برای ابطال یک صورتحساب باید تمامی اطلاعات با فاکتور اصلی مطابق بوده و شماره صورتحساب غیر، شماره 22 رقمی مرجع و تاریخی بعد از آن باشد. در این حالت ساخت صورتحساب مشابه زمانبر و احتمال خطا دارد. در سامانه لیمو با فشردن یک دکمه این عملیات انجام شده و تنها لازم است آن را به سامانه مودیان ارسال کنید.
صورتحساب الکترونیکی اصلاحی و برگشت از فروش
می دانید که مواردی مانند مبلغ و نوع تسویه قابل اصلاح است برای اینکار ساخت فرم مشابه و اطلاعات فاکتور مرجع باید شبیه هم باشند. در سامانه لیمو با فشردن یک آیکن می توانید فاکتور اصلاحی را بسازید و فقط بخش های مورد نظر را اصلاح کنید.
استعلام شماره مالیاتی در صورتحساب الکترونیکی
در صورت در انتظار ماندن فاکتور صبر کنید و با استعلام، از وضعیت صورتحساب خود آگاه شوید. همچنین همه بخش های فاکتور را چک کنید تا اشتباه نداشته باشید . تا زمان دریافت جواب استعلام از سامانه از ارسال دوباره و یا تغییر در فاکتور اکیدا خودداری نمایید
سوالات متداول مربوط به صورتحساب اصلاحی، ابطالی و برگشت از فروش
من یک فاکتور الکترونیکی فروش ارسال کردم به سامانه مودیان و باید اصلاح بشه. با هماهنگی مشتری رد صورتحساب انجام شده. چطور و از کجا میتوانیم صورتحساب رو اصلاح کنم؟
شما واکنش را دریافت کردید. حالا نیاز است شماره منحصر به فرد مالیاتی فاکتور اصلی را در فیلد شماره مالیاتی صورتحساب مرجع صورتحساب جدید وارد کرده و صورتحساب را دوباره با تغییرات ثبت و ارسال کنید.
کدام صورتحساب الکترونیکی از نظر سازمان امور مالیاتی کشور معتبر محسوب می شود؟
صورتحساب الکترونیکی دارای شماره منحصر به فرد مالیاتی که مطابق قواعد سازمان امور مالیاتی کشور صادر و به سامانه مودیان با موفقیت ارسال گردیده باشد (تغییر به رنگ سبز و دریافت تیک تایید در سامانه لیمو)، معتبر خواهد بود و در جلوی وضعیت ارسال شده (موفق) ثبت شده باشد.
آیا پس از ارسال صورتحساب الکترونیکی امکان ویرایش آن وجود دارد؟
خیر. مودی می تواند در صورت لزوم صورتحساب الکترونیکی اصلاحی/ ابطالی/ برگشت از فروش حسب مورد صادر نماید.
در صورت صدور صورتحساب الکترونیکی برگشت از فروش یا اصلاحی، امکان ابطال صورتحساب الکترونیکی برگشتی یا اصلاحی وجود دارد؟
بله. صورتحساب الکترونیکی جدید مشمول قاعده صورتحساب الکترونیکی اصلی است و امکان اصلاح یا ابطال و صدور صورتحساب الکترونیکی برگشت از فروش وجود دارد.
اگر صورتحسابی دو یا چند بار برگشت از فروش زده شود، با چه راهکاری اطلاعات و شماره صورتحساب مرجع در آن ثبت می شود؟
در شرایطی که برای صورتحساب الکترونیکی اصلی، صورتحساب برگشت از فروش صادر شود، شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب اصلی را باید در صورتحساب برگشت از فروش به عنوان شماره صورتحساب مرجع ثبت نماید. اگر برای این صورتحساب ( برگشت از فروش) صورتحساب برگشت از فروش جدیدی صادر شود، از شماره آن به عنوان شماره منحصر به فرد مالیاتی مرجع در صورتحساب الکترونیکی جدید استفاده خواهد شد. لازم به ذکر است که از هر شماره مالیاتی مرجع تنها یک بار استفاده می شود.
آیا امکان اصلاح صورتحساب الکترونیکی ابطالی وجود دارد؟
خیر، امکان اصلاح صورتحساب های الکترونیکی ابطالی وجود ندارد.
در صورتحساب الکترونیکی ابطالی وارد کردن کدام یک از اقلام اطلاعاتی اجباری است؟
شماره منحصر به فرد مالیاتی (taxid)،
شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع (irtaxid)،
تاریخ و زمان صدور صورتحساب (میلادی) (indatim)،
در صورتحساب های الکترونیکی اصلاحی/برگشت از فروش وارد کردن کدام یک از اقلام اطلاعاتی اجباری است؟
شماره منحصر به فرد مالیاتی صورتحساب مرجع (irtaxid) به علاوه کلیه اقلام اطلاعاتی صورتحساب مرجع.
نحوه ارسال صورتحساب الکترونیکی با لیمو
ثبت نام رایگان در کمتر از 1 دقیقه ثبت نام/ ورود
ایجاد مودی و اعتبارسنجی کلید خصوصی و عمومی سامانه مودیان توسط سامانه لیمو
تست اتصال رایگان به سامانه مودیان با ارسال 1 صورتحساب رایگان
انتخاب شناسه کالا خدمت جستجوی شناسه
ارسال صورتحساب و مشاهده نتیجه
چاپ فاکتور در صورت نیاز
در کلیه مراحل میتونین با پشتیبانی ما تماس بگیرین تا مشکلات احتمالی رو با هم بر طرف کنیم
بیشتر بخوانید:
-
صفر تا صد صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی رایگان به سامانه مودیان مالیاتی
- آیا صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی بدون نرم افزار ممکن است؟ معرفی نرم افزار واسط تحت وب سامانه مودیان لیمو
-
-
صورت وضعیت پیمانکاری چیست؟ آموزش ارسال صورتحساب قرارداد پیمانکاری
-
نگاهی فنی به سامانه مودیان مالیاتی - نکات سامانه مودیان مالیاتی
-
ارسال صورتحساب اصلاحی، آموزش صدور صورتحساب الکترونیکی اصلاحی، ابطالی و برگشتی
-
نحوه صدور و ارسال رایگان صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان مالیاتی