آموزش ایجاد کاربر فرعی در کارپوشه سامانه مودیان - راهنمای سامانه مودیان مالیاتی
قبلاً، مؤدیان مالیاتی، یعنی صاحبان کسب و کار، برای ورود به کارپوشه سامانه مودیان و انجام امور مالیاتی نیاز به دریافت پیامک رمز یکبار مصرف داشتند. این فرآیند برای حسابداران و مدیران مالی که به نمایندگی از مؤدیان به سامانه دسترسی داشتند، بسیار زمانبر و دشوار بود. هر بار که آنها میخواستند وارد کارپوشه شوند، باید از صاحب کسب و کار درخواست رمز میکردند.
مشکلات قبل از امکان ایجاد کاربر فرعی در کارپوشه سامانه مودیان
با به روز رسانی سامانههای مالیاتی و ایجاد کارپوشه در سامانه مودیان و درگاه ملی خدمات مالیاتی، یکی از تغییراتی که رخ داد این بود که برای هر بار ورود مودی مالیاتی میبایست یک پیامک رمز یکبار مصرف برای مودی مالیاتی پیامک میشد و این موضوع صرفا برای صاحب کسب و کار ارسال میشد در صورتی که بخش عمدهای از خدمات مالیاتی در سامانههای مالیاتی از جمله سامانه مودیان و کارپوشه مالیاتی توسط حسابداران و مدیران مالی یا خدمات دهندگان مالی انجام میشود و برقراری ارتباط مداوم و پیگیری از صاحب کسب و کار جهت دریافت رمز و پیامک یکبار مصرف به خصوص در زمانی که این اقدام با تکرار صورت میپذیرد کمی سخت است و کار را برای خدمات دهندگان مالی و مالیاتی با چالشهای عدیدهای مواجه میکند.
بیشتر بخوانید : وضعیت غیر مجاز موقت کارپوشه و غیر فعال شدن شناسه یکتای حافظه مالیاتی
جهت رفع این دغدغه در حال حاضر در کارپوشه مودیان مالیاتی در سایت درگاه ملی خدمات مالیاتی، امکانی فراهم شده که کاربران فرعی را میتوان در سامانه تعریف کرد و به آنها نقش مشاهده یا ویرایش یا سایر نقشها را داد و از آن پس برای ورود کاربران فرعی (حسابداران و مدیران مالی) نیازی به استعلام پیامک ورود رمز یکبار مصرف از مدیر بنگاه اقتصادی نیست.
البته فرد یا افرادی که بعنوان کاربر فرعی در کارپوشه سامانه مودیان درج و اضافه میشوند از قبل میبایست ثبت نام مالیاتی در سایت سازمان امور مالیاتی و درگاه خدمات مالیاتی داشته باشند تا بتوان آنها را بعنوان کاربر فرعی در کارپوشه اضافه نمود.
مزایا و نکات ایجاد کاربر فرعی
مزایای ایجاد کاربر فرعی در سامانه مودیان:
سهولت در انجام امور مالیاتی : حسابداران و مدیران مالی میتوانند به صورت مستقل و بدون نیاز به درخواست مداوم رمز از صاحب کسب و کار، به کارپوشه و سامانه دسترسی پیدا کنند و کارهای مالیاتی را انجام دهند.
افزایش سرعت و دقت : با حذف مراحل اضافی درخواست رمز، فرآیند انجام امور مالیاتی سریعتر و دقیقتر خواهد شد.
تقسیم کار : مودیان میتوانند وظایف مالیاتی را بین کاربران فرعی تقسیم کنند و به این ترتیب کارایی سیستم را افزایش دهند.
شرایط ایجاد کاربر فرعی در سامانه مودیان:
ثبتنام مالیاتی : افرادی که به عنوان کاربر فرعی به کارپوشه سامانه اضافه میشوند، باید قبلاً در سایت سازمان امور مالیاتی ثبتنام کرده باشند.
تعیین سطح دسترسی : مودیان میتوانند برای هر کاربر فرعی سطح دسترسی خاصی تعیین کنند. برای مثال، میتوانند به یک کاربر اجازه مشاهده اطلاعات و به کاربر دیگر اجازه ویرایش اطلاعات را بدهند.
مراحل ایجاد کاربر فرعی
ورود به کارپوشه: با اطلاعات کاربری خود وارد سامانه شوید.
ورود به پرونده: با اطلاعاتتان وارد کارپوشه شوید.
بخش کاربران: گزینه افزودن کاربر فرعی را انتخاب کنید.
اطلاعات کاربر: کد ملی کاربر فرعی را وارد کنید.
تایید و ثبت: پس از دریافت پیامک توسط کاربر فرعی، ثبت نهایی را انجام دهید.
ارسال صورتحساب با سامانه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی لیمو
امکان ارسال رایگان انواع صورتحساب الکترونیکی در سامانه صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی لیمو برای شما عزیزان مهیا است.
قیمت های ما را با بقیه مقایسه کنید: مشاهده قیمت نرم افزار واسط مودیان لیمو
بیشتر بخوانید:
-
صفر تا صد صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی رایگان به سامانه مودیان مالیاتی
- آیا صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی بدون نرم افزار ممکن است؟ معرفی نرم افزار واسط تحت وب سامانه مودیان لیمو
-
-
صورت وضعیت پیمانکاری چیست؟ آموزش ارسال صورتحساب قرارداد پیمانکاری
-
نگاهی فنی به سامانه مودیان مالیاتی - نکات سامانه مودیان مالیاتی
-
ارسال صورتحساب اصلاحی، آموزش صدور صورتحساب الکترونیکی اصلاحی، ابطالی و برگشتی
-
نحوه صدور و ارسال رایگان صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان مالیاتی
آخرین سوالات:
خطای 14043 : فیلد «مبلغ بعد از تخفیف(IS)» در الگوی صورتحساب ارسالی خارج از الگو است. به چه دلیل است؟
آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در سال 1403 اعلام شد (تاریخ خبر: شنبه 11 بهمن 1403)
بیشتر بخوانید : آموزش جامع ارسال اظهارنامه مالیاتی