بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۷۳۳ ص مورخ ۱۴۰۴/۰۲/۰۲ سازمان امور مالیاتی،، فرصت ۱۵ روز جهت آشنایی با عملکرد سامانه دفاتر الکترونیکی
ادارات کل امور مالیاتی شهر و استان تهران
ادارات کل امور مالیاتی استانها
موضوع: دفاتر تجاری
با سلام و احترام
در راستای اجرای مفاد بند (ج) ماده ۴ قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، سازمان امور مالیاتی کشور اقدام به طراحی و پیادهسازی سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی نموده است که دسترسی و بهرهبرداری از آن برای عموم مودیان مالیاتی از تاریخ ۱۴۰۴/۰۲/۱۷ فراهم میگردد. در ابتدا فرصت ۱۵ روزه برای دورهی مجازی تا ۱۷ اردیبهشت ماه به منظور استفاده از سامانه و آشنایی کامل با عملکرد آن فراهم شده است. لذا مقتضی است در این تاریخ دورهها، راهنمایی دوره آموزشی و آشنایی به صورت کامل حضوری و به منظور بهرهبرداری کاربران نهایی آمادهسازی و از تاریخ ۱۴۰۴/۰۲/۱۸ مورد بهرهبرداری عملیاتی قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است اطلاعات پلمپ الکترونیکی دفاتر، به صورت برخط از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دریافت میگردد. لذا مودیان مشمول که نسبت به ثبت پلمپ الکترونیکی دفاتر تجاری خود اقدام ننمودهاند، نمیتوانند در سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی، اطلاعات خود را مطابق با دستورالعملها ارسال نمایند. ضمناً راهنمای کاربردی، فیلم و محتوای آموزشی از داخل سامانه قابل دسترسی بوده و در صورت بروز مشکل یا خطا در عملکرد سامانه، مرکز تماس سازمان با شماره ۱۵۲۶ آمادهی پاسخگویی به مودیان محترم مالیاتی خواهد بود.
بیشتر بخوانید :راهنمای جامع سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی بهار 1404
بیشتر بخوانید : صفر تا صد صدور و ارسال صورتحساب الکترونیک
بیشتر بخوانید:
-
صفر تا صد صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی رایگان به سامانه مودیان مالیاتی
- آیا صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی بدون نرم افزار ممکن است؟ معرفی نرم افزار واسط تحت وب سامانه مودیان لیمو
-
-
صورت وضعیت پیمانکاری چیست؟ آموزش ارسال صورتحساب قرارداد پیمانکاری
-
نگاهی فنی به سامانه مودیان مالیاتی - نکات سامانه مودیان مالیاتی
-
ارسال صورتحساب اصلاحی، آموزش صدور صورتحساب الکترونیکی اصلاحی، ابطالی و برگشتی
-
نحوه صدور و ارسال رایگان صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان مالیاتی