خانه / لیست مقالات / آغاز بهره‌برداری رسمی از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی - اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور
آغاز بهره‌برداری رسمی از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی - اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور - عکس
آغاز بهره‌برداری رسمی از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی - اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور
سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی رسماً راه‌اندازی شد تا ثبت، نگهداری و گزارش‌دهی دفاتر تجاری به‌صورت الکترونیکی و امن انجام شود. در این مقاله از لیمـو | لیموتکس، جزئیات اطلاعیه سازمان امور مالیاتی، مزایا و نکات کاربردی استفاده از سامانه را بررسی کرده‌ایم.
تاریخ نگارش : 1404/03/31 تاریخ بروزرسانی : 1404/08/11 توسط : تیم سامانه لیمو

آغاز بهره‌برداری رسمی از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی - اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور

سازمان امور مالیاتی کشور با هدف شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و تسهیل فرآیند ثبت دفاتر تجاری، رسماً سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی را به بهره‌برداری رسانده است. این سامانه امکان ثبت، نگهداری و ارسال گزارش‌های مالیاتی را به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به دفاتر فیزیکی فراهم می‌کند و گامی مهم در مسیر هوشمندسازی نظام مالیاتی به شمار می‌رود.

در این مقاله از لیمـو | لیموتکس، به بررسی مزایای سامانه، نحوه ورود و استفاده، و نکات کلیدی قانونی و عملیاتی پرداخته‌ایم تا مؤدیان بتوانند به‌راحتی با این سامانه کار کنند و از جریمه‌های احتمالی جلوگیری کنند.

در اجرای بند «ج» ماده (۴) قانون برنامه هفتم پیشرفت و بند «ج» ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور، و در ادامه برنامه تحول دیجیتال نظام مالیاتی کشور، با هدف ارتقاء شفافیت و کاهش هزینه‌ها، بهره‌برداری رسمی و عمومی از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی از تاریخ ۲۶ خردادماه ۱۴۰۴ آغاز می‌شود.

لازم به تاکید است طبق اطلاعیه‌های پیشین، اطلاعات بارگذاری‌شده در دوره استفاده آموزشی از سامانه (از ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۴) حذف خواهد شد و مؤدیان می‌بایست اطلاعات دفاتر تجاری خود را بر اساس «راهنمای سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی» ثبت نمایند.
همچنین در پاسخ به درخواست‌های مؤدیان گرامی، در حال حاضر امکان ویرایش فایل‌های بارگذاری‌شده در سامانه فراهم شده است.
مؤدیان گرامی می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی my.tax.gov.ir و انتخاب گزینه «سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی» وارد سامانه شوند. در صورت ضرورت اطلاع‌رسانی‌، مراتب از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید :راهنمای جامع سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی

آغاز بهره‌برداری رسمی از سامانه دفاتر تجاری الکترونیکی - اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور

بیشتر بخوانید : لیست اطلاعیه ها و بخشنامه های سامانه مودیان در خصوص صورتحساب های الکترونیکی از شماره شماره 40 به بعد

نحوه ارسال صورتحساب الکترونیکی با لیمو

ثبت نام رایگان در کمتر از 1 دقیقه ثبت نام/ ورود

ایجاد مودی و اعتبارسنجی کلید خصوصی و عمومی سامانه مودیان توسط سامانه لیمو

تست اتصال رایگان به سامانه مودیان با ارسال 1 صورتحساب رایگان

انتخاب شناسه کالا خدمت جستجوی شناسه

ارسال صورتحساب و مشاهده نتیجه

چاپ فاکتور در صورت نیاز

 

در کلیه مراحل میتونین با پشتیبانی ما تماس بگیرین تا مشکلات احتمالی رو با هم بر طرف کنیم



بیشتر بخوانید:

  1. صفر تا صد صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی رایگان به سامانه مودیان مالیاتی


  2. آیا صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی بدون نرم افزار ممکن است؟ معرفی نرم افزار واسط تحت وب سامانه مودیان لیمو

  3. چگونه کلید خصوصی و عمومی سامانه مودیان دریافت کنیم؟


  4. پر تکرار ترین خطاهای سامانه مودیان و روش رفع آنها


  5. قوانین و نکات صدور و ارسال صورتحساب صادرات به سامانه مودیان


  6. صورت وضعیت پیمانکاری چیست؟ آموزش ارسال صورتحساب قرارداد پیمانکاری


  7. مراحل دریافت شناسه یکتای مالیاتی


  8. نگاهی فنی به سامانه مودیان مالیاتی - نکات سامانه مودیان مالیاتی


  9. ارسال صورتحساب اصلاحی، آموزش صدور صورتحساب الکترونیکی اصلاحی، ابطالی و برگشتی


  10. تفاوت نوع اول و دوم صورتحساب الکترونیکی


  11. نحوه صدور و ارسال رایگان صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان مالیاتی


  12. صورتحساب الکترونیکی مالیات چیست؟ انواع صورتحساب الکترونیکی


آخرین سوالات:










دیدگاهی وجود ندارد، شما اولین دیدگاه را ایجاد کنید.

  • اخطار و توجه دیدگاه ها بعد از تایید مدیر سایت نمایش داده میشوند.
  • اخطار و توجه دیدگاه های حاوی توهین و الفاظ نامناسب تایید نمی شوند.
  • اخطار و توجه فقط دیدگاه های فارسی تایید میشوند.


مطالب محبوب مطالب جدید